środa, 8 października 2014

Podróż w czasie - wyprawa do starożytnej Grecji


Dzisiejszy post powstał w wyniku wymiany mailowej z Bubą, która uczy swoją córkę w domu i prowadzi na ten temat bloga. Jest to skarbnica pomysłów i wiadomości, które przydadzą się nie tylko tym, którzy trudnią się edukacją domową. Buba przesłała mi listę tematów z historii (z historii?!), które będzie przerabiała w tym roku szkolnym. Spośród nich wybrałam ten o starożytnej Grecji. Przyznaję, że dość długo trwało skompletowanie  materiału, ale mam nadzieję, że dziewczyny zdążą z niego skorzystać. Nie jest to źródło wiedzy na temat Grecji, ale raczej zbiór pomysłów na urozmaicenie lekcji.

Wyruszamy!



Z Dublina do Aten są 3748 km. Gdybyśmy szli pieszo zajęłoby nam to 558 godzin, to są 23 dni. A ile Wam zajęłoby dotarcie do Aten?


Wydrukujcie MAPĘ Grecji, zlokalizujcie większe miasta i naklejcie poniższe ikonki. Opowieść o ikonkach pozostawiam rodzicom :)


A tutaj kolorowa tablica z postaciami BOGÓW greckich - o tu.

Kto chciałby poznać porządki ARCHITEKTONICZNE w starożytnej Grecji może skorzystać z poniższego pomysłu.









OLIMPIADA - bawiliśmy się z Hugo. Skończyło się na tym, że grał w kręgle... Aha, nie zapomnijcie o laurach.

Bubo, pomysł z lego Twój :)









Zapraszamy również do RESTAURACJI greckiej. Co w niej podacie? Oliwki, ser kozi? Wypełnijcie menu.


Do zabawy w TEATR z maskami może posłużyć ten pomysł.

Piękne greckie RĘKODZIEŁO - wykorzystaj torebkę po czarnej herbacie. Wzory narysuj sam lub wydrukuj z internetu.




Na zakończenie link do ciekawej strony z interaktywnymi zabawami:





20 komentarzy:

  1. Aż się wzruszyłam! Rozczuliło mnie Twoje zaangażowanie i bezinteresowność!
    Serdeczne dzięki!!! :-)
    Wykorzystamy na pewno!
    A herbata mnie rozwaliła (zawsze chciałam to zrobić, ale nie miałam sensownego pomysłu ;-)
    Jesteś wielka!
    To co, teraz Rzym? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci za miłe słowa dobra kobieto :) Cała przyjemność po naszej stronie. Zabawa z herbatą była świetna. Polecam nie tylko nacierać kartkę, ale też położyć torebkę w kilku miejscach na jakiś czas dla nierównomiernego efektu. Wygląda świetnie. Rzym będzie musiał trochę zaczekać, ale skoro wszystkie drogi do niego prowadzą, to kto wie... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie przygotowaliście ten temat!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie! Sprawiliście sobie prawdziwą grecką przygodę. Jestem pod wielkim wrażeniem :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robimy dziś kolumny. Drukujemy, kleimy, ustawiamy, kombinujemy dachy ;-)
    Córka rozróżnia porządki bezbłędnie ;-)
    Jeszcze raz: DZIĘKI!
    Relacja w Bajdocji wkrótce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) A do greckiej idziecie? :)

      Usuń
    2. Restauracji?
      Nie.
      Córka gotuje w domu ;-)
      Sałatkę grecką i nie wiem, co jeszcze ;-)

      Usuń
    3. Nie udawaj Greka, taką domową miałam na myśli ;) Smacznego!

      Usuń
    4. Greka? Na tureckim kazaniu? ;-)
      Wiesz, przy okazji książki o Meksyku wylądowaliśmy w knajpie meksykańskiej. A że ja lewe ręce kuchenne mam, więc natychmiast skojarzyłam Twoje pytanie z czymś przygotowanym nie-moimi rękami ;-)

      Usuń
    5. Wpadłyśmy (po uczy) i podoba nam się to ;-)
      Pierwsze relacje:
      http://bajdocja.blogspot.com/2014/11/sesja-mody-dla-lalek-3-inspirowana.html
      http://bajdocja.blogspot.com/2014/11/bogowie-starozytnych-grekow.html
      no i dziś Twoje kolumny: http://bajdocja.blogspot.com/2014/11/kolumny-greckie-jako-kregle.html
      Dzięki za inspirację :-)
      Uściski :-)

      Usuń
    6. Nawet nie wiesz, jak się cieszę! Myślę sobie czasami o kolejnych projektach, ale na razie mam urwanie głowy. Będę o Was pamiętać, jak się uspokoi!

      Usuń
  6. Ciąg dalszy relacji:
    http://bajdocja.blogspot.com/2014/11/igrzyska-w-starozytnej-grecji.html
    i
    http://bajdocja.blogspot.com/2014/11/saatka-grecka-plus-grzanki.html

    A to jeszcze nie wszystko :-)
    Wciągnęło nas ;-)

    Pozdrawiam :-)


    PS. Starożytny Rzym dopiero w przyszłym roku. Wtedy też starożytny Egipt.
    Liczę na współpracę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale dużo tego mi się narobiło.....
      Będę wklejać sukcesywnie, dobrze?
      Może ktoś zaglądający do Ciebie, zechce skorzystać z naszych pomysłów/linków podczas nauki własnych dzieci ;-)

      Dziś link o wazach:
      http://bajdocja.blogspot.com/2014/12/wazy-w-starozytnej-grecji.html

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Jejku, zasypię Cię tymi linkami ;-)
      Niejako sama chciałaś ;-)
      Ja za to linkuję Twój wpis u siebie :-)

      http://bajdocja.blogspot.com/2014/12/starozytne-mapy-ateny-i-grecja.html



      Pozdrawiam :-)

      Usuń
    4. Ostatnie:
      http://bajdocja.blogspot.com/2014/12/na-greckim-starozytnym-rynku.html
      http://bajdocja.blogspot.com/2014/12/ksiazki-dla-dzieci-22-starozytna-grecja.html

      Serdeczności :-)
      Buba

      Usuń